ผลงานตีพิมพ์ น.ส.ศุทธินี ศรีสวัสดิ์ SDICT7

ผลงานตีพิมพ์ของนักศึกษาปริญญาเอกในฐานข้อมูลนานาชาติ SCOPUS Q2
น.ส.ศุทธินี ศรีสวัสดิ์ SDICT#7
สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารเพื่อการศึกษา
ภาควิชาครุศาสตร์เทคโนโลยีและสารสนเทศ คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ

ABSTRACT

This article presents the development of fabricator competency for engineering students in tertiary education during the seamless era. This study explored the approach to synthesizing, designing, and developing fabricator competency. The study identified six key components of fabricator competency: 1) Knowledge of materials, 2) Problem-solving and design, 3) Using design software, 4) Using hardware and machines, 5) Safety knowledge and awareness, and 6) Communication and publication. This study emphasizes the importance of human potential development, specifically in the case of engineering students in tertiary education. A competency framework for a fabricator in the seamless era has been developed by synthesizing, designing, and developing fabricator competencies based on published research on fabricator competency.

Srisawat, S., Wannapiroon, P., Nilsook, P. (2023).
A Fabricator Competency for Engineering Students in Tertiary Education.
International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 13(8), pp. 117–130. (SCOPUS Q2)
https://doi.org/10.3991/ijep.v13i8.41653